woensdag 24 februari 2010

Brons voor Bob de Jong

Bob de Jong moest dinsdag zijn olympische titel op de 10 kilometer afstaan aan Seung-Hoon Lee, maar mocht als nummer drie opnieuw het podium beklimmen.
Bob de Jong profiteerde van de foute wissel van Sven Kramer, die de beste tijd reed maar werd gediskwalificeerd. 'Ik zag meteen dat het verkeerd was', doelde De Jong tegen de NOS op het moment dat Kramer voor de tweede opeenvolgende ronde de binnenbocht indook.
De Jong begon zelf stroef aan zijn 10 kilometer.'Ik kon helemaal niet ontspannen rijden. Pas op een ronde of tien voor het einde kon ik de bochten echt aanpakken. Ik moest vechten en zorgen dat ik Bokko zou verslaan.'
De Jong zag zijn naam na de race terug op de tweede plek, maar Kramer en de Rus Ivan Skobrev moesten nog de laatste rit rijden.
De Jong pakte achter Lee en Skobrev brons.