dinsdag 10 mei 2011

Rizla+ Vogelplaatjes


In mijn jeugd, begin jaren zestig, rookte mijn vader Drum shag met vloei, het fameuze oranje pakje van Rizla+. Bij het pakje Rizla+ zaten gratis vogelplaatjes bijgesloten die mijn vader voor me bewaarde om in te plakken in het album: "Zo leer je vogels kennen". In dit boekje, (dat fl.0,65 kostte) was dan op de pagina’s een plaatsje vrij  waarop je dan het plaatje kon plakken. Er stond ook nog een beschrijving bij van de vogel. Alle vijftig vogels werden in een album geplakt. Op de laatste bladzijde stonden de namen in het Nederlands, Frans, Engels en Latijn.
Ik heb 4 albums met vogelplaatjes, mijn vader heeft destijds dus behoorlijk veel shag gerookt.
In deel 4 mis ik één vogelplaatje nummer 191, de Roodoorbuulbuul. (Wie heeft voor mij nog dit plaatje ?).

Vogelplaatjes nu compleet. Zie website 'Voer voor vogels' hieronder.
Voer Voor Verzamelaars